Ne atstumti, ignoruoti ar nekęsti, o suprasti ir priimti.

/ Integruota komunikacija /

Pagrindinė kampanijos idėja ir tikslas: Visi mes kartais elgiamės keistai. Tai ne priežastis atstumti, ignoruoti, nekęsti. Intelekto ir psichosocialinė negalia – nėra pasirinkimas ir priežastis priešiškai reakcijai. Reakcija – jau pasirinkimas. Išsikraustykime iš stereotipų!

Būtent šis šūkis ir lydėjo Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) inicijuotą komunikacijos kampaniją, finansuojamą iš Europos socialinio fondo. Kampanijos tikslas – skatinti visuomenės suvokimą, kad šalia mūsų esantis žmogus su intelekto ar psichosocialine negalia yra toks pat pilnavertis visuomenės narys ir kaimynas, kaip ir kiti mus supantys bendrapiliečiai. Taip pat buvo siekiama keisti ir  išankstines neigiamas visuomenės nuostatas, skatinant didesnę žmonių su intelekto ir psichosocialine negalia integraciją į visuomenę.

Siekiamas poveikis:

Visuomenės nuostatų pokytis: ne mažiau kaip 3 procentiniais punktais pasikeitęs Lietuvos gyventojų nuomonės pokytis, kad asmuo su negalia yra visavertis visuomenės narys (apklausą vykdo LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija).

Originaliai, netikėtai, autentiškai, emociškai įtraukiant ir teigiant „Išsikraustykime iš stereotipų!“ parodyti, kad intelekto ir (ar) psichosocialinę negalią turintys žmonės yra pilnaverčiai mūsų visuomenės nariai, gebantys puikiai integruotis į darbo rinką ir gyventi pilnavertį gyvenimą. Siekiame edukuoti visuomenę, kad intelekto ir psichosocialinė negalia

Rezultatai:

•  >3 p.p. Lietuvos gyventojų nuomonės pokytis, kad asmuo su negalia yra visavertis visuomenės narys (apklausą vykdo LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija). Šiuo metu nėra galimybių įvertinti ar šis rodiklis yra pasiektas, nes visuomenės nuomonės tyrimą LR Socialinės apsaugos ir darbo ministerija numato vykdyti 2023 m. pab.

•  > 4 p.p. daugiau žmonių sutinka, kad žmones su intelekto ir psichosocialine negalia reikėtų labiau integruoti į visuomenę (suteikti jiems darbo vietą, gyvenamąją vietą šalia visų kitų visuomenės narių).

•  2 933 608 parodymai (Impressions) Facebook + Google.

•  Bendrai pasiekta auditorija soc. tinkluose – >388 415/281 497  (pasiekiamumas (reach) Facebook / Google.

•  2 sociometriniai tyrimai – eksperimentai.

•  >198paminėjimai žiniasklaidoje.

•  Potencialiai pasiektų kontaktų skaičius žiniasklaidoje – 48, 02 mln.

•  105 192 – video peržiūros.

•  Klipas buvo transliuojamas LRT televizijoje. Kampanija pasiekė 24,3% Lietuvos gyventojų (nuo 4 metų amžiaus), t.y. apie 657 200 Lietuvos gyventojų.